Ha szeretnéd, hogy tavasszal zökkenőmentesen induljon a motoros szezon, akkor érdemes néhány tanácsot megfogadni mielőtt letesszük a motort a holtszezon idejére. A legtöbben úgy gondolják, hogy elég tavasszal elvégezni a karbantartási munkákat, viszont sokkal jobb úgy kezdeni az újévet, hogy tudjuk, bármikor két kerékre pattanhatunk.

 



Készülj fel a télre

Első lépésként takarítsuk le a motort, távolítsunk el minden sarat, száraz növényi maradványokat, továbbá minden szennyeződést, így az alkatrészek tovább lesznek szépek, illetve frissen könnyebb eltávolítani őket.

Érdemes leengedni a tankot, mivel az üzemanyag romlandó, az adalékanyagok kicsapódnak, lecsapódnak a benzinben és tankban. Ha a motornak fém tankja van, berozsdásodhat. Használhatunk különböző adalékanyagokat is, ebben az esetben viszont szükséges tele tankolni a motort, az adalék meggátolja, hogy az üzemanyag alkotóelemei kicsapódjanak.

Az akkumulátorról is szükséges gondoskodni annak érdekében, hogy jó állapotban maradjon a hosszú állás során is. A legjobb megoldás az, ha csepptöltőre tesszük, így egészen tavaszig megőrizzük minőségét. Ha nincs lehetőségünk fagymentes helyen tárolni a motort, abban az esetben az akkut, érdemes kivenni és fagymentese helyen tárolni, havonta feltölteni.



 

Olajcsere

Nem kötelező elvégezni az olajcserét, csak azért, mert letesszük a motort, hiszen meg van adva hány kilométernél szükséges cserélni, viszont azt figyelembe kell venni, hogy az olajat egy év után mindenképpen cserélni kell, s ha ez beleesik a téli leállásba, időzítsük ehhez. Ne az utolsó pillanatban jusson eszünkbe az olajcsere, amikor kisüt majd tavasszal a nap, mert akkor az összes szerviz telített, ebből kifolyólag kb három/négy hetet elbukhatunk a szezonból a tavaszi felkészítés hiánya miatt.

Plusz tipp: Ha valami szerelni való van a motoron, akkor érdemes ezt is télre időzíteni, mivel szerelőknél a tél holtszezon. Így rövidebb idő alatt még akár alaposabb munkát is végezhet, mivel nincs annyira leterhelve, mint szezon alatt. Így tavasszal már nem lesz más dolgod, mint hogy útnak indulj.



 

Fagyálló mérés

Még mielőtt a fagy beköszönt érdemes bemérni, vagy beméretni a hűtőfolyadék fagyáspontját. Kinti teleltetés esetén érdemes még olajos ronggyal ledugózni a kipufogót, hogy a lecsapódó pára kívül maradjon.

 


 

 

Tárolás

Ha szabadban, vagy féltető alatt van lehetőségünk tárolni a motort, mindenképpen megérdemel egy ponyvát, sőt, egy üléstakarót is. Hetente érdemes átszellőztetni, hogy ne párásodjon be alatta a járgány. Ha a garázsban is el tudjuk helyezni a járművet, egy beltéri ponyva tökéletesen megvédi a portól. Ügyeljünk arra, hogy a ponyvát kizárólag akkor szabad használni, amikor a kipufogó kihűlt.